Najważniejsze informacje

FAQ

  • Jakie są koszty wizyty w kancelarii radcy prawnego, przygotowanie umowy lub prowadzenie sprawy sądowej?

    Specyfika doradztwa prawnego nie pozwala ustalić sztywnych cen za usługi radcy prawnego, ponieważ każda ze świadczonych usług jest dostosowana do potrzeb konkretnego Klienta. Pomimo, że kilka spraw może się wydawać zbliżonych tematyką, niuanse prawne mogą przesądzić o tym, iż w danym przypadku konkretna sprawa będzie wymagała mniej lub więcej pracy z naszej strony.

    Dlatego też koszt sprawy, w szczególności w przypadku prowadzenia sprawy sądowej, jesteśmy w stanie ocenić i przedstawić Klientowi zazwyczaj dopiero po pierwszym spotkaniu (poradzie prawnej), podczas którego Klient przedłoży nam istotne dla sprawy dokumenty oraz nakreśli problem i stan faktyczny.

    Niemniej koszt porady prawnej waha się od 150 do 250 zł, w zależności od tematyki i stopnia skomplikowania problemu, z którym zgłasza się Klient.

  • Jakie są formy rozliczeń za usługi radcy prawnego w kancelarii?

    Płatności w kancelarii można regulować gotówką, przelewem, szybkim przelewem na telefon, BLIKiem.

    Forma rozliczeń uzależniona jest od zakresu usług zleconych przez Klienta.

    Rozliczenie za poradę prawną następuje w biurze Kancelarii po spotkaniu z radcą prawnym.

    W przypadku prowadzenia spraw sądowych czy też sporządzania dokumentów dla Klienta, przyjmujemy płatności z góry, w momencie zlecenia przez Klienta danych czynności.

    W niektórych przypadkach w porozumieniu z Klientem możliwe jest rozłożenie płatności na raty.

    W przypadku stałej współpracy z przedsiębiorcami rozliczamy się również w systemie ryczałtowym z limitem godzin.

  • Jak się umówić na spotkanie?

    Umówienie terminu może nastąpić telefonicznie lub drogą mailową.

    Ze względu na specyfikę pracy radcy prawnego, związaną z częstym przebywaniem poza kancelarią, przed spotkaniem – zdalnym lub stacjonarnym – konieczne jest ustalenie terminu spotkania. W celu umówienia spotkania należy pokrótce nakreślić tematykę problemu abyśmy mieli możliwość zaplanowania odpowiedniego czasu na omówienie z Klientem danej sprawy.

  • Jak przygotować się na spotkanie w kancelarii?

    Aby radca prawny mógł sprawnie rozpocząć prace nad zleceniem Klienta, zalecamy aby Klient już na pierwsze spotkanie dostarczył wszystkie związane ze sprawą dokumenty. Jeżeli pojawią się wątpliwości, czy dany dokument będzie pomocny, zalecamy wzięcie go ze sobą. Dokumenty należy dostarczyć w oryginałach.

    W trakcie spotkania sporządzamy notatki, niemniej warto przygotować również samodzielnie krótki opis sytuacji lub też przypomnieć sobie przebieg wydarzeń bezpośrednio przed spotkaniem. Umożliwi to szybkie zajęcie się meritum problemu.

    Jeżeli macie Państwo dużo pytań, warto je sobie zapisać przed spotkaniem i przesłać dzień wcześniej do kancelarii abyśmy mieli możliwość przygotowania się do spotkania tak, abyście mogli Państwo na spotkaniu otrzymać odpowiedzi na wszystkie interesujące Państwa kwestie.

  • Czy profesjonalny pełnomocnik może zagwarantować wygranie sprawy?

    Profesjonalny pełnomocnik, jakim jest radca prawny, nigdy nie może zagwarantować wygrania sprawy. Profesjonalny pełnomocnik zobowiązany jest do prowadzenia sprawy starannie, rzetelnie, etycznie i zgodnie z obowiązującym prawem, jednak nie stanowi to gwarancji wygranej w postępowaniu sądowym.

    Uwzględniając informacje przekazane przez Klienta oraz doświadczenie zawodowe możemy wstępnie oszacować perspektywy w danej sprawie, niemniej ostateczny jej wynik jest uzależniony od wielu czynników – stanowiska i aktywności drugiej strony, efektów postępowania dowodowego, zmiany stanu faktycznego w trakcie postępowania i in. Część z tych czynników ujawnia się zazwyczaj dopiero na etapie sporu sądowego.

    Rozstrzygnięcie w sprawie sądowej jest zawsze decyzją niezawisłego i niezależnego Sądu.

  • Jakie obowiązki względem swojego pełnomocnika ma Klient w przypadku nawiązania współpracy?

    W przypadku nawiązania współpracy Klient zobowiązany jest do:

    • niezwłocznego informowania radcy prawnego o wszelkich zmianach stanu faktycznego w sprawie,
    • pozostawania w bieżącym kontakcie z radcą prawnym w celu umożliwienia sprawnego prowadzenia swoich spraw,
    • niezwłocznego dostarczania radcy prawnemu wszelkich wskazanych przez radcę prawnego dokumentów oraz informacji,
    • terminowego regulowania zobowiązań finansowych wobec radcy prawnego.
  • Jakie obowiązki względem swojego Klienta ma radca prawny w przypadku nawiązania współpracy?

    W przypadku nawiązania współpracy radca prawny zobowiązany jest do:

    • rzetelnego i sumiennego prowadzenia spraw Klienta,
    • pozostawania w bieżącym kontakcie z Klientem,
    • regularnego informowania Klienta o stanie sprawy oraz planowanych do podjęcia i podjętych czynnościach.

     

    Co istotne, radca prawny nie jest odpowiedzialny za zbieranie materiału dowodowego do sprawy.

    Obowiązek ten spoczywa na Kliencie – z uwzględnieniem wskazówek radcy prawnego.

  • Czy dane i dokumenty przekazane radcy prawnemu są bezpieczne?

    Radca prawny jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego zobowiązany jest do zachowania bezwarunkowej i bezterminowej tajemnicy zawodowej obejmującej wszelkie informacje, o których radca prawny powziął wiedzę w związku z udzielaniem pomocy prawnej.

    Dlatego też wszelkie dane czy dokumenty przekazane przez Państwa radcy prawnemu są bezpieczne.

  • Czy można uzyskać poradę zdalnie, poradę przez telefon, poradę online?

    Oferujemy Państwu porady zdalne, porady przez telefon, porady online. Konieczne jest jedynie wcześniejsze umówienie terminu takiej porady. W przypadku porad udzielanych w ten sposób konieczne jest jednak uregulowanie opłaty za poradę z góry, przed umówionym terminem.

    Przygotowywanie pism czy opiniowanie umów może odbywać się również zdalnie.

    W przypadku Klientów zamieszkujących na stałe poza granicami Polski, jeżeli Klient nie ma możliwości przyjazdu do kraju, świadczymy praktycznie całą obsługę zdalnie, za pośrednictwem e-maila, komunikatorów internetowych oraz połączeń telefonicznych.

  • Czy kancelaria świadczy stałą obsługę prawną?

    Kancelaria świadczy stałą obsługę prawną na rzecz przedsiębiorców. Szczegółowe zasady takiej współpracy ustalane są indywidualnie z Klientem.

    Świadczenie usługi stałej obsługi prawnej obejmuje teren całego kraju.

  • Jak przygotować się do sprawy sądowej?

    Przygotowanie do sprawy sądowej wymaga czasu. Konieczne jest opracowanie strategii procesowej, zebranie dokumentów, przygotowanie pism procesowych. Do tego niezbędny jest szczegółowy wywiad przeprowadzony z Klientem.

    Również przygotowanie do samej rozprawy lub posiedzenia Sądu wymaga kilku dni. Zlecając profesjonalnemu pełnomocnikowi zastępstwo na rozprawie należy mieć na uwadze, że musi on się wcześniej zapoznać z sądowymi aktami sprawy, przeanalizować je, omówić plan rozprawy z Klientem, wytłumaczyć zawiłości procedur sądowych.

    Dlatego też, aby umożliwić pełnomocnikowi rzetelne przygotowanie się do zastępstwa na wyznaczonym terminie rozprawy, zalecamy Państwu zlecanie zastępstw z co najmniej kilkudniowym wyprzedzeniem – zazwyczaj termin rozprawy jest znany stronie co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem.

  • Czy można zlecić jedynie przygotowanie pozwu lub innego pisma procesowego albo przygotowanie umowy?

    Kancelaria sporządza w imieniu Klienta pisma procesowe, w tym pozwy, jak również przygotowuje umowy.

    Można zlecić takie jednorazowe czynności także bez angażowania radcy prawnego do całego postępowania sądowego.

  • Czy kancelaria prowadzi sprawy poza Olsztynem?

    Kancelaria ma siedzibę w Olsztynie, ale prowadzi sprawy na terenie całego kraju. Najczęściej reprezentujemy Klientów na terenie województw warmińsko-mazurskiego (np. Szczytno, Biskupiec, Ostróda, Elbląg i in.), pomorskiego (np. Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Starogard Gdański i in.), mazowieckiego (np. Płock, Ostrołęka, Ciechanów, Warszawa i in.) oraz podlaskiego (np. Białystok, Łomża, Augustów i in.).

    Jeżeli jednak istnieje taka potrzeba, możemy podjąć się reprezentacji na terenie całego kraju, po uprzednim ustaleniu warunków współpracy.

  • Czy wizyta w kancelarii na poradzie prawnej zobowiązuje do dalszej współpracy?

    Umówienie się na poradę prawną i skorzystanie z niej nie zobowiązuje do zlecenia prowadzenia sprawy danemu pełnomocnikowi.

  • Czy można umówić się na wynagrodzenie tylko w przypadku wygrania sprawy, na tzw. „procent”?

    Profesjonalni pełnomocnicy nie mogą umawiać się na wynagrodzenie jedynie na tzw. „procent”, dlatego też w naszej kancelarii nie stosujemy takich metod wynagradzania.

    Tzw. „success fee” może stanowić jedynie składnik wynagrodzenia radcy prawnego.

  • Czy kancelaria pokrywa koszty sądowe?

    Kancelaria nie pokrywa kosztów sądowych ani innych kosztów prowadzenia sprawy (takich jak np. opłata skarbowa i in.). Do regulowania takich opłat zobowiązany jest Klient.

    Kancelaria może jednak Państwu wyliczyć z wyprzedzeniem koszty sądowe i inne opłaty poboczne związane z prowadzeniem sprawy abyście wiedzieli Państwo, na jakie kwoty powinniście się Państwo nastawiać.

  • Ile trwa prowadzenie sprawy?

    Czas trwania sprawy sądowej jest uzależniony od wielu czynników i nie sposób przewidzieć konkretnie terminu jej zakończenia. Sprawa taka może trwać od kilku miesięcy do kilku lat od wpłynięcia pierwszych pism procesowych do sądu w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.

    Niemniej można określić, że od momentu skontaktowania się przez Klienta z naszą kancelarią z danym zagadnieniem prawnym do momentu złożenia przez nas pierwszych pism procesowych upływa, w zależności od aktywności i zaangażowania Klienta, średnio 1 – 2 tygodnie.